• تهران،جردن، خیابان شریعتی بالاتر از ظفر، کوچه جم، پلاک ۷
  • info@ttmpi.com
  • 021-44441820

خواص دارویی گیاه توتون و تنباکو

خواص دارویی گیاه توتون و تنباکو

خواص دارویی گیاه توتون و تنباکو

برخلاف باور اکثر مردم، گیاه توتون و تنباکو  هم می تواند خطرناک باشد و هم می تواند دارای خواص پزشکی و دارویی باشد.

توتون و تنباکو، گیاهی است با برگ های پهن که دراصل در آمریکای شمالی و جنوبی رشد می‌کرده و امروزه در سراسر جهان کشت می‌شود.

ابتدا سرخپوستان آمریکایی شروع به استفاده از توتون و تنباکو به روش های مختلف، مانند اعمال مذهبی و دارویی کرده‌اند. آن ها اعتقاد داشتند که توتون و تنباکو یک داروی شفابخش است. این گیاه برای پانسمان زخم‌ها و همچنین به عنوان مسکن برای دندان درد و گوش درد استفاده می‌شده است.

برخی از بومیان کالیفرنیا از توتون و تنباکو برای درمان سرماخوردگی استفاده می کرده اند که معمولاً با برگهای مریم گلی یا ریشه حنا ترکیب می‌ شده است.

خواص دارویی گیاه توتون و تنباکو

برگ گیاه توتون به عنوان یک گیاه دارویی، ضد اسپاسم، خلط آور، آرام بخش و استفراغ آور وادرار آور می باشد.

استفاده دارویی از گیاه توتون وتنباکو سابقه ای طولانی دارد. خواص دارویی گیاه توتون و تنباکو از زمان کشف آن مورد توجه بوده است.

در سال 1500 مفهوم تنباکو به عنوان یک دارو رایج شد. در آن سال ، یک کاشف پرتغالی ، پدرو آلوارس کابرال ، در برزیل، استفاده از این گیاه را برای درمان آبسه های زخمی، فیستول، زخم ها، پولیپ های بزرگ و بسیاری از بیماری های دیگرگزارش داد.

خواص  گیاه توتون و تنباکو به عنوان آرام بخش و برای تسکین درد بسیار مورد توجه بوده است. این گیاه برای تسکین آب مروارد و سر درد استفاده می شده است.

خواص دارویی گیاه توتون و تنباکو

برای تسکین سردردهای مداوم، بوی برگ‌های سبز تازه گیاه تنباکو استشمام می شد.

گیاه توتون  به صورت استعمال خرجی برای التیام زخم ها و سوختگی ها نیز استفاده می شده است.

این گیاه به طوری محبوب و رایج شده بود که تحت عنوان گیاه مقدس نامیده می شد. در طول قرن شانزدهم بیماری های کمی وجود داشت که برای آن‌ها توتون تجویز نشده بود.

دلیل عمده محبوبیت روزافزون تنباکو در اروپا، خواص درمانی فرض شده آن بود. اروپایی ها معتقد بودند که تنباکو تقریباً همه چیز را درمان می کند ، از بوی بد دهان گرفته تا سرطان!

گیاه توتون و تنباکو برای رماتیسم بسیار مفید است. از این گیاه برای درمان تورم های رماتیسمی، بیماری های پوستی و حتی عقرب زدگی استفاده می شود.

برگ های توتون

در چین در مواردی مثل مارگزیدگی و اسهال خونی از گیاه توتون استفاده می شود.

می توان از آب برگ های توتون می توان به عنوان ماده دافع حشرات استفاده نمود. به همین دلیل در ساخت حشره کش ها از این گیاه استفاده می شود.

اسید‌های آمینه و پروتئین گیاه توتون حتی از سویا نیز بیشتراست. پس می توان از برگ های آن پروتئین استخراج و پروتئین انرژی زا تولید نمود.

از این پروتئین همچنین می توان برای ساخت دارو در درمان بیماری هایی مثل دیابت، آرتروز، ایدز و بیماری‌های عفونی استفاده نمود.

 

_خواص دارویی گیاه توتون و تنباکو_توتون و تنباکو

 

 

 

 

پروژه ها


شرکت بلبرنگ افرا صنعت
شرکت دژ فولاد ایرانیان
شرکت دخانیات ایران
کارخانه التاجر و الوارس
شرکت هوکا
پروژه 60

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 17:00
یک شنبه
8:00 تا 17:00
دو شنبه
8:00 تا 17:00
سه شنبه
8:00 تا 17:00
چهار شنبه
8:00 تا 17:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to verify temporary file contents for atomic writing. in /home/ttmpicom/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:52 Stack trace: #0 /home/ttmpicom/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/ttmpicom/...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('synced') #2 {main} thrown in /home/ttmpicom/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 52