• تهران،جردن، خیابان شریعتی بالاتر از ظفر، کوچه جم، پلاک ۷
  • info@ttmpi.com
  • 021-44441820

استفاده از تنباکو برای بید فرش

استفاده از تنباکو برای بید فرش

در بین حشرات، بیدها می توانند به طور خطرناک تری به نسبت بقیه حشرات به فرش آسیب برساند. این حشرات تمایل دارند از پروتئین درون فرش استفاده کنند به همین دلیل میتوانند پس از راه یابی درون فرش به سرعت آن را نابود کرده وتارو پود فرش را از بین ببرند. به طوریکه اگر اقدامات لازم انجام نشود، فرش سالم نخواهد ماند. یکی از  روش هایی  که از قدیم مرسوم بوده استفاده از انواع تنباکو برای رفع بید فرش است.

مشخصات بید

حشره بید، زرد رنگ و دارای ابعاد خیلی کوچکی می باشد. حدودا سالی دوبار تولید مثل می کند، یکبار در بهار و اواخر تابستان و هم در پاییز و زمستان. حشرات بید ماده معمولا در بین پرزه های فرش تخم ریزی کرده و رشد می کنند. در‌جاییکه رطوبت زیادتر باشد، رشد بیدها بیشتر خواهد بود. نوزاد بید بیشترین خسارت را میتواند به فرش وارد کند، زیرا نیاز دارد برای رشد خود از پروتئینی که در الیاف بید است استفاده کند وبه فرش آسیب بزرگی می رساند.

استفاده از تنباکو برای بید فرش

راهکارهای ترمیم فرش بید زده

در زمان های قدیم برای از بین بردن تخم بید در فرش از تنباکو و یا توتون استفاده می کردند. به گونه ای که آن را در فرش گذاشته تا بید از بین برود این روش تاثیر خوبی برای از بردن بید فرش دارد ولی برای فرش های تیره کاربردی است. در ادامه به چند روش برلی رفع بید فرش اشاره می کنیم.

  • بهرحال اگر قصد کنارگذاشتن فرش خود را در انبار دارید، میتوان از قرص نفتالین استفاده کرد. به گونه ای که قبل از لوله کردن فرش پارچه ای سفید بر روی آن بیندازید و پودر نفتالین را بر روی آن بریزید. در آخر آن را توسط یک نایلون به دلیل اینکه هوا به فرش نرسد، بپوشانید.
  • استفاده از تنباکو طبق رسوم قدیم تاثیر بسزایی برای رفع بید و ممانعت از بید زدگی فرش دارد شما هم می توانید از این روش قدیمی استفاده کرده و مانع بید زدن فرش شوید.
  • رطوبت هوا یکی از عوامل موثر در بید زدگی است، بنابراین برای برطرف شدن رطوبت، فرش هایی که در معرض هوای آزاد هستند، قرار دهید.
  • فرشی که برروی دیوار قرار دارد راحت تر بید می زند، بهتر است برای پیشگیری از این اتفاق هرازگاهی آن را دیده تا بید به آن حمله نکرده باشد.
  • ایجاد شدن گرد وغبارهای طولانی میتواند یکی از دلایل بید زدگی باشد درنتیجه بهتر است اگر فرش خود را در محل های در بسته وبا رفت وآمد کم گذاشتید، برای جلوگیری از بید زدگی حداقل سطح فرش را گرد گیری کنید تا بید نزند.

استفاده از تنباکو برای بید فرش

وسایل تعمیر بید زدگی فرش

از ابزارهای مهم برای تعمیر بیدخوردگی میتوان قلاب پشت، قلاب خواب، قلاب رو و… که جزو وسایل بافت فرش هستند را اشاره کرد.

میتوان گفت اگر فرش شما دارای رنگی تیره است، از توتون وتنباکو برای رفع بید زدگی فرش استفاده کنید. با اینکار حتی میتوان بقیه حشرات موذی خانه خود را از فرش و زندگی تان دور کنید و باخیال راحت به زندگی خود بپردازید.

در هرزمان پیشگیری از بروز مشکلات در فرش ها وترمیم آنها کم هزینه تر از خرید مجدد آن ها می باشد. بنابراین بهتر است با رعایت نکات لازم و روش های نگهداری فرش، از ایجاد شدن آسیب های احتمالی برای آن جلوگیری کنید و در زمان مواجهه با مشکلات بید زدگی از راه حل های مختلفی استفاده کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پروژه ها


شرکت بلبرنگ افرا صنعت
شرکت دژ فولاد ایرانیان
شرکت دخانیات ایران
کارخانه التاجر و الوارس
شرکت هوکا
پروژه 60

اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 17:00
یک شنبه
8:00 تا 17:00
دو شنبه
8:00 تا 17:00
سه شنبه
8:00 تا 17:00
چهار شنبه
8:00 تا 17:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to verify temporary file contents for atomic writing. in /home/ttmpicom/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:52 Stack trace: #0 /home/ttmpicom/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/ttmpicom/...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/ttmpicom/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 52